pondelok 3. februára 2014

pečieme: mrkvové koláčiky / baking: carrot cupcakes

Občas mám chuť na zmenu. Nie je to často, predsa len, je mi bližšie to, čo už poznám. Ale občas to chce ozvláštniť, malá zmena. Mrkvový koláč? Pravdu povediac, nikdy som o niečom takom nepočula a ani by ma to nenapadlo. Teda až donedávna. Tak ale prečo nie? Nečakane, ale výsledok bol skvelý.
I feel like I need a change sometimes. Not very often, because I prefer things I already know. But sometimes, well little change can be good. Carrot cake? To be honest, I have never heard about something like it in my life and I would not even think about something like that. Till recently. So why not? Unexpectedly, the result was awesome.

Mrkvové koláčiky / Carrot cupcakes

Cesto:
400 g mrkvy
200 g hnedého cukru
400 g polohrubej špaldovej múky
3 vajcia
1 PL mletej škorice
šťava z jedného citróna
2 dl oleja
1 balíček vanilkového cukru
1 balíček prášku do pečiva
1 ČL sódy bikarbóny

Krém:
125 g tvarohu
40 g masla
25 g práškového cukru

Dough: 
400 g carrots 
200 g brown sugar 
400 g semi-wholemeal spelled flour 
3 eggs 
1 tbsp ground cinnamon 
juice of one lemon 
2 dl oil 
1 packet of vanilla sugar 
1 packet of baking powder 
1 tsp bicarbonate of soda 

Cream: 
125 g of curd 
40 g of butter 
25 g powdered sugar

Očistenú a nastrúhanú mrkvu som dala do misky, pridala som cukor, šťavu z citróna, vanilkový cukor, vajcia a miešala som varechou.
I put cleaned and finely grated carrots into a bowl, added sugar, the juice of one lemon, vanilla sugar, whole eggs and stir it with a spoon.

Pridala som múku s práškom do pečiva, škoricou a sódou bikarbónou. Nakoniec som primiešala olej.
Then I added flour with the baking powder, cinnamon powder and baking soda. Finally I stir in the oil.

Košíčky na muffiny som naplnila cca do 3/4, uložila na plech a piekla vo vyhriatej rúre (180°C) cca 30 minút.
I filled paper muffin cups to about 3/4, put on baking sheet and baked in preheated oven (180° C) for approximately 30 minutes.

Medzitým som vymiešala tvaroh s maslom a práškovým cukrom.
Meanwhile, I stirred curd with butter and powdered sugar.

Vychladnuté koláčiky som potrela krémom.
I spread cream over cooled cupcakes.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára