pondelok 6. mája 2013

pečieme: ovocné košíčky

Trošku mi bolo ľúto, že som nepiekla cez víkend. Tak som si spestrila pondelok. Chcela som niečo ovocné, nové, čo som ešte neskúšala. Vždy je to taký risk, ale (musím poklopkať), zvyčajne je to u mňa pri pečení aj zisk.

Ovocné košíčky (z lineckého cesta)

Cesto:
300 g hladkej múky
200 g masla
80 g cukru
2 žĺtky
citrónová kôra
vanilkový cukor

Plnka (úplná improvizácia):
jahody
1-2 PL cukru
1 PL zlatého klasu (pudingu)
cca 3 dl džúsu
cca 1 dl vody

Zmiešala som cukor, vanilkový cukor a citrónovú kôru. Pridala som žĺtky, múku a maslo. Miešala som, kým sa celé cesto nespojilo na hustú masu. Dala som do chladničky odpočinúť na cca 45 minút. Vybrala som z chladničky, z cesta som urobila valec a ten som narezala na cca 1 cm hrubé kolieska. 

Keďže nemám nerezové formičky na košíčky, vzala som papierové košíčky (vždy po 2) a tie som uložila do silikónovej formy na muffiny a tak som vtláčala kolieska do tvaru košíčkov. 


Dala som piecť do stredne vyhriatej rúry (cca 180 stupňov) na cca 10 minút, kým boli koláčiky zlatisté. Vybrala som z rúry a nechala vychladnúť. (Ak sa používajú nerezové formičky, treba po vybratí z rúry vyklopiť ešte teplé.)
Jahody som umyla, nakrájala na štvrtiny. 

Džús s cukrom som priviedla k varu a pridala som zlatý klas vymiešaný vo vode, za stáleho miešania som nechala, kým to malo takú redšiu, ale želatínovú konzistenciu.
Na košíčky som naukladala jahody a vrch poliala želatínou.





Aktualizácia: Košíčky tesne pred vložením do rúry treba pichnúť vidličkou, aby sa nenadvihli. Ináč nemali chybu :D


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára