sobota 13. apríla 2013

varíme, pečieme: "mäsoro" a smotanový ovocníček

Už celý týždeň mi ide na chuť taká obyčajná nepečená piškótovo-smotanová torta s ovocím, dnes je jej čas. Samozrejme, nezabúdame na hlavný chod. Samozrejme, dnes bolo od Tomiku zase nakázané "mäsoro", tak máme mäsoro. Dnešné menu:

"Mäsoro" na šampiňónovej omáčke a 
+ pečené zemiaky

4 bravčové rezne
šampiňóny
olej
soľ & čierne korenie
mletá červená paprika
mletá rasca
3-4 strúčiky cesnaku
asi 1 kg zemiakov
solamyl

Rezne som naklepala (dala som do toho všetku svoju zlosť, hlavne preto, že potrebujeme nový tĺčik na mäso :D), osolila, okorenila, na oleji opražila z oboch strán. Pridala som šampiňóny, trošku som to podliala vodou a nechala dusiť. Po cca 30-40 minútach som v troche vody rozmiešala solamyl a zahustila omáčku. Medzitým som v miske zmiešala asi 2-3 PL oleja, roztlačený cesnak, trošku soli a všetky koreniny. Zemiaky som umyla, nakrájala na štvrťky, dala do zapekacej misky. Preliala som ich zmesou oleja a korenia, rukami som to premiešala, podliala vodou a zakryté alobalom som dala piecť v stredne vyhriatej rúre. Po cca pol hodine som odkryla alobal a nechala ešte 20-30 minút dopiecť.
Podávala som s čalamádou.
rezeň pred a po návale zlosti :DDDDDDDD
rezeň sa schoval pod šampiňónmi :DDDD


Nepečená torta - Smotanový ovocníček

veľký balík piškót (pre istotu som mala 2)
2 veľké kyslé pochúťkové smotany (spolu asi 400 g)
troška mlieka
2 vanilkové cukre
asi 1,5 PL medu
kakao
balíček mrazeného lesného ovocia (upozorňujem, že to bude celé kyselkavé, kto nemá rád, radšej nech použije z kompótu)

V miske som zmiešala smotany s vanilkovým cukrom, medom a kakaom. Na spodok tortovej formy som naukladala piškóty, aby som zakryla celý spodok. Nasledovala vrstva smotany, potom vrstva piškót, ovocia, smotany, piškót, ovocia, smotany, piškót, smotany a na vrch ovocie (ale nie som si istá tým sledom vrstiev :DDDDDDDD). Dala som do chladničky spinkať.

Poznámka: fotiek dávam veľa, lebo sa mi páči, ako to krásne vyzerá ;)

  









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára